waist trainer

Waist trainer

Creëer een zandloperfiguur met een trainingskorset

Wil je graag een figuur als een zandloper? Dat krijg je niet zomaar. Een mooie slanke lijn krijg je door een goede balans te creëren tussen eten en bewegen. Gezond eten en regelmatig naar de sportschool dus.

De waist trainer is daarbij een effectief hulpmiddel voor tussendoor en voor tijdens het sporten. Dit is een korset waarmee je de buikspieren in je taille traint op de momenten dat het jou uitkomt. Je draagt hem gewoon onder je kleding, zodat je de hele dag je buikspieren kunt trainen.

Doordat het korset strak om je taille zit, slankt het direct af en zie je direct resultaat. Door de pasvorm corrigeert het je buik en taille en train je de spieren geleidelijk, zodat je na verloop van tijd een natuurlijk zandloperfiguur ontwikkelt. Wel is het van belang om de training op te bouwen en je spieren ook na het dragen van het korset te blijven trainen. Als je je aan het trainingschema houdt, kun je al na 4 weken resultaat zien.

Bepaal de juiste maat

Voor je een trainingkorset aanschaft, is het belangrijk om eerst de juiste maat te bepalen. Daarbij is je kledingmaat nu eens niet van belang, maar je buikomvang. Deze meet je door je taille met een centimeter 2 cm boven je navel te meten. Wees eerlijk en houd je buik niet in. De maten van het trainingskorset komen overeen met de meeste gangbare confectiematen, van 30-32 (XS) tot aan maat 50 (6XL).

Hoe houd in het korset schoon?

Evenals ‘gewone’ korsetten heeft de waist trainer stalen baleinen en een sluiting met drie verstelbare metalen haakjes en oogjes. Daarom kun je hem niet zomaar in de wasmachine doen. Omdat het korset is uitgevoerd in latex is hij gemakkelijk schoon te maken met een zachte vaatdoek die je vochtig hebt gemaakt met wat warm water en een beetje kleding- of textielspray.

Bouw de training rustig op

Zoals bij elke training is het ook bij het trainingskorset van belang om de training in 8 weken tijd rustig op te bouwen, zodat je je spieren niet forceert. Draag het korset de eerste week niet meer dan twee uur per dag en bouw dit per week op naar 3 uur per dag in de tweede week, 3,5 uur per dag in de derde week, 4,5 uur in de vierde week en 6 uur per dag in de vijfde week. In de zesde week draag je het korset maximaal 7 uur per dag, in de zevende week draag je het korset 8 uur per dag en in de achtste week kun je het korset 10 uur per dag dragen.

In het begin zul je wat spierpijn kunnen voelen. Doe het korset uit als je last krijgt van je spieren. Je kunt in de eerste weken de uren dat je het korset draagt ook over de dag verdelen, bijvoorbeeld ’s ochtends een uur en ’s avonds een uur in de eerste week. Zo verdeel je de training over de dag voor een geleidelijke spieropbouw. Tussendoor kun je je buikspieren natuurlijk zonder hulp van het korset trainen.

Korset saai? Niet bij T-shirtplein!

Als je dacht dat een trainingskorset er saai uitziet, neem dan eens een kijkje op de website Tshirt-plein.nl. Hier vind je een collectie waist trainers in diverse stijlvolle kleuren zoals roze, paars, blauw en zwart, die goed bij je lingerie of sportkleding kleuren.