tweedehands kantoormeubelen kopen

Waarom zou u tweedehands kantoormeubelen willen kopen?

Als u net een bedrijf bent begonnen en nog in de opbouw- en groeifase zit, wilt u elke euro die u kunt investeren, zo doelmatig mogelijk inzetten.

De ondernemer van nu merkt dat het verkrijgen van kredieten moeizaam is, vergeleken met de periode voor de bankencrisis. Toch zal een beginnend bedrijf ook moeten investeren in kantoormeubelen, zoals tafels, bureaustoelen en kasten voor documentatie of ordners. Hij zal bovendien eisen stellen aan het uiterlijk, zeker als hij op zijn kantoor leveranciers of klanten ontvangt.

Als goed werkgever zal hij het belang onderkennen van kwalitatief en liefst ergonomisch meubilair voor zijn medewerkers. En als hij investeert in kantoormeubilair, verwacht hij dat het een duurzame investering is, waar hij jaren profijt van kan hebben. Om alle doelen te verwezenlijken, is een kritische kijk en een adequate kosten-batenanalyse de basis van goed inkoopmanagement.

Besparen op inventaris

Er zijn diverse mogelijkheden voor een ondernemer om tijdelijk te besparen op inventaris. Hij kan kiezen voor leasing of voor bruikleen. Uiteindelijk zal de prijs die hij betaalt voor leasing de aanschafwaarde van nieuw kantoormeubilair overtreffen. Maar in de beginfase heeft hij dan wel zijn beschikbare euro’s slim ingezet. Bruikleen is een goede optie bij de aanschaf van ergonomisch ontworpen meubilair. Een groot aantal producenten gebruikt dit promotiemiddel om medewerkers persoonlijk te overtuigen van de klasse van hun producten. Uiteraard in de hoop dat bruikleen wordt opgevolgd door een grote investeringsorder.
Een ondernemer die ook een uitstekend onderhandelaar is, kan concreet besparen door scherpe prijsonderhandelingen te voeren. Vaak staat tegenover een lagere prijs wel een conditie om veel inventaris in één keer af te nemen. De ondernemer die dit sowieso al van plan was, grijpt hier zijn kansen.

Tweedehands – een uitstekend alternatief

Maar waarom zou je als beginnend bedrijf alles nieuw willen aanschaffen? Er is een bloeiende markt voor tweedehands auto’s en ook in een groot deel van de huizenmarkt wordt in feite gehandeld in tweedehands goed. Waarom zou dit niet kunnen op de markt voor kantoorinventaris? Tweedehands goederen worden te vaak als minderwaardig gezien, maar dit is beslist onterecht.

Een ondernemer kan aanzienlijke bedragen besparen als hij tweedehands kantoormeubelen aanschaft. Veel kantoormeubilair is wat betreft vorm en kleur tijdloos en ook prima in te passen in die ondernemingen die een moderne en trendy uitstraling willen hebben. Een onderneming kan natuurlijk ook een mix maken tussen tweedehands inventaris en nieuw meubilair. Bijvoorbeeld ergonomisch meubilair in nieuwstaat en archiefkasten en ladekasten tweedehands, omdat de laatste twee meestal puur als functioneel worden gezien.

Wie overweegt om zijn kantoormeubelen via het tweedehands circuit aan te schaffen, doet er goed aan om alleen die leveranciers te benaderen die bewezen kwaliteit leveren. Zo is een bedrijf als Brixxo actief op de markt van tweedehands kantoorstoelen, tafels, bureaus en diverse soorten opbergkasten. Daarnaast leveren ze ook tweedehands verlichting, scheidingswanden en andere kantoorbenodigdheden.

Garanties

Wat Brixxo onderscheidt is de garantie die ze durven te geven. Alles wat zijn tweedehands leveren, wordt van tevoren goed gereinigd en op technische mankementen nagelopen. Voldoet het niet aan kwaliteitsnormen? Dan wordt het niet in de verkoop aangeboden. Op kantoormeubilair geven ze twee jaar garantie. Door deze handelwijze is de prijsbewuste ondernemer niet alleen verzekerd van scherp geprijsde kantoorinventaris, maar zal het ook zeker beantwoorden aan zijn doelstelling van duurzaamheid. Tweedehands kantoorinventaris kunt u dus in goed vertrouwen en met veel voordeel afnemen.